duminică, 5 iulie 2009

Povestea continua - Actualizarea cartii funciare

Imediat ce au fost eliberate cele 2 avize PUZ(unul de la Consilul Local, care se elibereaza numai dupa ce a fost pe sedintza de zi a consiliului si consiliul la aprobat si cel de la Consiliul Judetean care deasemenea dureaza o vesnicie cca. 40 de zile) treaba nu e nici pe departe de a fi gata, terenul trebuie sa aiba o carte funciara actualizata, necesara si pentru scoaterea din circuitul agricol.

Actualizarea cartii funciare

The real fun shit story is here. Pentru a actualiza cartea funciara trebuie sa aveti cel putin 1 Kg de lamai, de ce? foarte simplu, doamnele sau domnii de la OCPI(Oficiu Cadastrului si Publicitatii imobiliare) sunt plini de greatza si imediat le oferiti una din lamaile cumparate pentru a mai taia din greatza.

Prima zi la OCPI: Merg pentru a ma interesa ce acte trebuie sa depun pentru actualizarea cartii funciare si va spun sincer ca parea destul de simplu si banal, tinand cont de faptul ca aveam cele 2 avize eliberate de cele mai inalte institutii locale si judetene ale orasului IASI(Consiliu Local - Primaria, Consiliul Judetean - Prefectura).
Oooo! nu baietii de acolo imi zic sa arunc o privire la avizier unde scrie negru pe alb - "Adresa
de la primarie prin care sa reiasa ca terenul e in intravilanul municipiului Iasi" (Din punct de vedere juridic, comunicare oficiala scrisa, facuta de o institutie, o intreprindere etc. )
Pai zic cum vine asta, ia uitati ce scrie la Art. 1 din hotararea Consiliului Local "
Se aproba Planul Urbanistic Zonal-Iasi, xxxxxxxx - Adresa, intocmit in vederea extinderii intravilanului municipiului Iasi si construirii de locuinte individuale pe teren proprietate privata persoana fizica.Suprafata terenului studiat prin PUZ este de 1308 mp.,conform contractului de vanzare cumparare nr.1414/2008. Indicatori urbanistici : POT=max.30%, CUT=0.9; regim de inaltime P+2E (Hmaxim 9m).

Anexa (plansa de reglementari urbanistice nr. U 2 ) face parte integrantă din prezenta hotărâre."

Eu zic un articol 1 din hotarare destul de explicit prin care se specifica ca terenul e in intravilanul mun. Iasi si are PUZ.

Nu Domle' trebuie adresa!Daca trebuie ce sa ii faci?

Ei na zic io ma duc sa iau o adresa, mare problema, am facut si asa un zilion de acte "big deal" pentru o adresa.

Prima zi la primarie:Merg la primarie unde clar ca nu era program, daca OCPI lucreaza la depuneri de acte de la 8-12, la primarie era program de la 13-15, evident nu? No problem, deaja nu mai aveam cum sa depun azi si adresa pentru actualizare de carte funciara, asa ca a trebuit sa rog o ruda sa merga la primarie sa ceara adresa in numele meu.

A doua zi la primarie: Merge ruda la primarie si binenteles cere 'asa vestita Adresa' pentru cei de la OCPI, cei de la primarie, care sincer va spun mi se pare cea mai profesionista institutie dintre toate pe la care am perindat, habar nu aveau de aceasta cerintza a OCPI asa ca au fost luati prin suprindere de acest tip de adresa, desi una din doamnele dragutze de la urbanism parca mai auzise un request de acest tip de la altcineva. Dupa ce au urmat o serie de telefoane intre cei de la primarie si OCPI, ce aparent au lamurit cum sta treaba, mi-au zis sa revin saptamana viitoare, ca, binenteles dureaza pana ce este semnata adresa.

A doua saptamana la primarie: Merg si reusesc sa ridic adresa, bucuros in acelasi timp ca sa intamplat de dimineatza, just in time, pentru a fi depusa la OCPI. Insa nu avea sa fie asa de usor dupa cum bine va imaginati. Aici e frumusetea Romaniei dragi.

M-am indreptat bucuros cu proaspata adresa de la primarie catre sediul OCPI, unde avea sa inceapa calvarul. Imediat ajuns acolo, fericit intind actele catre un tip de la Ghiseul 2, acelasi tip care in urma cu 1 saptamana lucra la ghiseul de informatii, cel care mi-a spus ce acte trebuie sa aduc. Ca o mica paranteza va da-ti seama cat profesionalism, imi si imaginez o tanti de la informatii trenuri, cum pleaca din gara conducand un tren :). In fine "domnul" de la ghiseul 2 se uita pe acte si ajunge la hotararea de la consiliul local(hotarare ce se afla pe net la www.primaria-iasi.ro - obligatoriu prin lege) unde se opreste brusc si imi spune:"pai da tre sa fie conforma cu originalul". Acea copie care i-am dat-o era primita de la primarie prin posta, mai mult de atat nu aveam.

Acum ma aflam la punctul maxim de fierbere pentru ca acel neghiob mai sus mentionat ca domn, nu imi spuse din prima exact ce imi trebuie, pe langa asta una din "doamne" de la ghiseul OCPI se ridica recalcitrant din scaun si bate cu degetul pe un perete, unde era aparent o foicica ce mentiona clar negru pe alb si exact ce acte trebuie, hartiutza ce aparuse peste noapte in acea locatie.

Fugi la primarie si roaga-te de gardieni sa te lase la secretariat sa poti cere de la una din doamne o copie conforma cu originalul a Hotararii Consiliului Local - Referitoare la PUZ. Dupa cum spuneam si mai devreme cei din primarie foarte draguti, mi-au facut 2 copii conforme cu originalul.

Ziua 2, saptamana 2 OCPI: Finally papanasul de la biroul 2 imi ia actele si ma intreba "doriti in regim de urgentza pentru 300 RON sau regim normal pentru 60 de RON". Aproape ca plangeam si radeam de fericire in acel moment, dupa ce ca sunt niste badarani lipsiti de orice simt uman si te poarta din stanga in dreapta mai au si taxa de urgentza. Pai daca ai posibilitatea de a-mi elibera extrasul de carte funciara reactualizat, elibereaza-mi-l cat poti de repede la cel mai mic pret ca doar nu faci overtime si trebuiesti platit in plus. Pe ideea ca nu mai ai timpi morti la servici, iar daca tot nu ii ai macar sa iti dam mai multi bani nu? desi el esti platit in mod normal 8 ore pe zi, in care trebuie sa isi faca norma de 5 actualizari sau mai stiu eu cate. Cum dracu urgentezi chestia asta, aaaaaa! pur si simplu iti depasesti norma si faci 20 pe zi, cate ar trebui sa faci in mod normal, fara sa ceri bani in plus.

In fine aleg taxa de 60 de RON si imi zice ca va fi eliberat in 3 saptamani, la urgentze ar fi fost doar 2, HA hA HA sa fac pe mine de ras.

No bine voi continua cu povestirile din minunata si fascinanta Romanie.


7 comentarii:

  1. Incredibil. Si incepusem sa sper ca lucrurile merg mai bine...

    RăspundețiȘtergere
  2. aici vorbesc doar de o actualizare, care de fapt imi trebuie pentru scoaterea din circuit sa vezi acolo ce poveste apare, deaja am auzit de 4 dosare :)

    RăspundețiȘtergere
  3. frate esti tare. ai albit intre timp

    RăspundețiȘtergere
  4. inca nu, dar la cei 28 de ani nu mai am mult :)

    RăspundețiȘtergere
  5. umor 100 %................negru

    RăspundețiȘtergere
  6. Sapt viitoare ma duc si eu la ocpi, 4 the same shity stuff... optimismul din mine spera ca lucrurile s-au mai imbunatatit

    RăspundețiȘtergere
  7. Fuck me , si eu intampin o problema in genu dar asta ce ai facut u acum este numai o parte din problema , eu mai am si un teren donat la primarie pentru a face drum care nu mai apare nicaieri :))

    RăspundețiȘtergere